برچسب انرژی ساختمان

برچسب انرژی ساختمان روشی موثر و کارا برای فهم و انتقال سطح بهره ­وری انرژی ساختمان برای مالکان است. الصاق برچسب انرژی در ساختمانهای موجود نیاز به ممیزی انرژی یک ساختمان از طریق جمع آوری داده‌های عملی و مصارف انرژی (گاز، برق، سوخت و …) برای یک ساختمان در طول یک دوره زمانی مشخص معمولا حداقل یک سال، براساس کاربری ساختمان، نوع استفاده و اقلیم دارد. ممیزی و مانیتورینگ به مالکان ساختمان کمک می‌کند که استفاده از انرژی را مدیریت کرده و نهایتا تصمیمات آگاهانه ­ای را در راستای کاهش هزینه­ های انرژی و انتشار گازهای گلخانه­ ای بگیرند. در حالی که جهت تعیین رده انرژی در برچسب انرژی ساختمانهای جدید لازم است با استفاده از نرم‌افزارهای شبیه‌سازی، مدل زمان‌مند از رفتار حرارتی و عملکرد ساختمان با توجه به اقلیم، شرایط آب ‌و هوایی و کاربری و چگونگی بهره‌برداری از ساختمان تهیه گردد.

گواهی نامه برچسب انرژی ساختمان، سندی است که بیانگر میزان کارایی انرژی ساختمان می‌باشد. این سند که توسط بازرس انرژی ساختمان تایید شده است، براساس استاندارد ملی ایران به شماره های 14253 و 14254 بترتیب برای ساختمان های مسکونی و غیرمسکونی صادر می‌گردد.

شرکت آرتان تدبیر آب و انرژی با همکاری شرکت های بازرسی فنی انرژی تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد قادر به ارائه خدمات در راستای تعیین برچسب انرژی ساختمان های مسکونی و غیرمسکونی می باشد.

پیمایش به بالا