ارتقای کیفیت هوای ساختمان

کیفیت هوا به عنوان اصلی ترین نیاز انسان دارای اهمیت ویژه ای است. در واقع هوای تازه و پاک یکی از مهم ترین نیازهای انسان می باشد. برای حفظ کیفیت هوا، هوای هر فضايي كه در اشغال و تصرف انسان است، بایستی به طور مداوم تعویض گردد تا ضمن تأمين اكسيژن براي تنفس از افزايش آلودگی های میکروبی و ویروسی، گاز كربنيك و آلاینده ها جلوگيري شده و هواي آلوده و گازهاي زيان آور ديگر از ساختمان تخلیه شده و هوای پاک جایگزین آن گردد. همچنین از راكد ماندن هوا و تراكم آلودگی ها از قبیل ویروسها و رطوبت جلوگيري شود.

برای تامین هوای تازه مورد نیاز در ساختمان، از دستگاه های هواساز استفاده می گردد. از طرفی یکی از چالش های اصلی دستگاههای هواساز، اتلاف انرژی ناشی از تعویض هوا در آنها است. چرا که هوایی که با صرف انرژی زیاد گرم (یا سرد) شده است، از ساختمان تخلیه شده و به جای آن هوای سرد (یا گرم) بیرون وارد ساختمان می شود. بدیهی است، رساندن دمای هوای ورودی به حد مطلوب مستلزم صرف انرژی زیادی است. در واقع انرژی که همراه هوای تهویه از ساختمان خارج  می شود بسیار زیاد است. از طرفی تامین هوای تازه برای اینکه سلامت و کارایی مغز افراد حفظ شود، ضروری است و عدم تهویه یا کم کردن هوای تهویه بدلیل کاهش کیفیت هوا موجب افزایش احتمال انتقال انواع بیماریهای مسری می گردد.

شرکت آرتان تدبیر آب و انرژی با ارائه تجهیزات تهویه با قابلیت بازیافت حرارت و تصفیه هوای ورودی توانسته است گامی موثر در راستای ارتقای کیفیت هوای ساختمان بردارد. این تجهیز با بازیافت انرژی هوای خروجی و گرم (یا سرد) کردن هوای ورودی با جذب گرمای (یا سرمای) هوای خروجی می توان ضمن جلوگیری از اتلاف انرژی، دمای هوای ورودی به ساختمان را به دمای مطلوب نزدیک می نماید.

پیمایش به بالا